Travelcon 2021 – Odborná konference cestovního ruchu

Ve čtvrtek 15. a pátek 16. dubna 2021 proběhl 5. ročník konference Travelcon. Již podruhé se účastníci (včetně týmu naší destinační společnosti) vzhledem k situaci připojovali online ze svých kanceláří, či domovů. Stejně jako v loňském roce se konference odehrávala souběžně ve dvou sálech, do nichž se ještě čas od času zapojilo pražské studio v budově agentury CzechTourism. I v online podobě nás čekalo mnoho podnětných přednášek a diskuzí.

Po zahájení konference promluvili o rolích destinačního managementu v obnově cestovního ruchu Jan Herget za CzechTourism, Jaromír Polášek za krajské destinační společnosti a Tomáš Rak za oblastní. K diskuzi se online připojili náměstek ministryně pro místní rozvoj David Koppitz a prezident České unie cestovního ruchu Viliam Sivek. Hlavním tématem byla spolupráce a zazněly i závazky do následujícího roku. Následoval blok o změně cestovního ruchu. Alessandra Priante – ředitelka UNWTO pro regionální rozvoj přednesla zdravici a Miroslav Rončák se zaměřil na současnou situaci u německé klientely. Příklady dobré praxe v oblasti investic, které považují za předpoklad pro rozvoj destinace, přiblížili kastelán hradu Helfštýna i majitel DinoParků. Předseda destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný, společně s architektem a urbanistou Martinem Krupauerem povídali nejen o provedených investicích, ale také o konceptech a problémech jejich vzniku.  V odpoledním bloku pak zazněla odpověď na otázku Jak TOP destinace čelí nové realitě? O svých novinkách, plánech a přizpůsobení se nové situaci pohovořili zástupci destinačních společností Českobudějovicko-Hlubocko a Český Krumlov region. Velmi zajímavá byla také diskuze o médiích a turismu, kdy zástupci České televize, Českého rozhlasu i České tiskové kanceláře doporučili, jak správně oslovit právě tato média s tipy z oblasti cestovního ruchu. V druhém sále probíhaly taktéž zajímavé přednášky, kupříkladu o nastavení mysli nebo vizuálním smogu a odpoledne byla vyhlášena Velká cena cestovního ruchu 2020/2021.

Druhý den konference zahájila přednáška o kampaních roku 2020 kampaně z jižních Čech. Velice úspěšná byla kampaň 6x5, kterou představili páni Vojen Smíšek a Jiří Dužár od jejího vzniku, přes průběh i dosah. Kampaň byla zaměřená na pobyt českých influencerů, blogerů a fotografů v jejich oblasti s cílem navštívit zajímavá i dosud neobjevená místa. Poté Štěpán Sedláček, jeden z iniciátorů kampaně #nejsemprase, promluvil o vyvážení negativních dopadů turismu v destinaci. Projekt Svazu venkovské turistiky a agroturistiky s agenturou CzechTourism Prázdniny na venkově detailně přiblížily Zdenka Nosková a Jana Měchurová. Pomyslnou třešničkou na dortu pak byla poslední přednáška Karavaning v Česku. Tvůrci pořadu Karavanem po Česku Jakub Wehrenberg a Aleš Háma popsali zákulisí tvorby seriálu. Klára Hájek Velinská, zakladatelka Asociace kempování a karavaningu, hovořila o potřebách a cílech tohoto u nás se rozrůstajícího odvětví cestovního ruchu. A Petr Nohejl představil online službu pro ty, co mají rádi svobodné cestování - bezKempu.cz.

Konference byla úspěšně ukončena v naději na opětovné setkání všech účastníků zase v příštím roce, ať už v online podobě, nebo fyzicky přímo v Českých Budějovicích.