Členové a novináři
Kulatý stůl k marketingové strategii Orlických hor a Podorlicka 2019 – 2023
- Zveřejněno 25. 2. 2019 16:42
Setkání u kulatého stolu k marketingové strategii destinační společnosti Orlické hory a Podorlicko, proběhlo již podruhé a to 15. února 2019 v příjemném prostředí Hotelu Studánka na okraji Rychnova nad Kněžnou. Zúčastnili se ho zástupci měst, obcí, svazků a podnikatelů. Cílem setkání bylo v rámci 3K platformy účelně koordinovat činnosti v aktivitách směřujících k rozvoji destinace Orlické hory a Podorlicko na trhu cestovního ruchu, na základě výstupů a tipů vycházejících z marketingové strategie. Cílem bylo rovněž seznámit hlavní aktéry destinace s touto strategií a nalézt její DNA. Zároveň také přiblížit témata typická pro destinaci Orlické hory a Podorlicko – pozvolnost, klid, vychutnávání si, spojená s pojmy zastav se, vnímej, prožívej. Více než 20-ti posluchačům představil Pavel Pichler ze společnosti Travelbakers strategii, jejíž je autorem. V prvním bloku shrnul, co destinační společnost dělá, jaké bylo zadání ke zpracování strategie, poukázal na problematická místa destinačního managementu, shrnul dotazníkové šetření, analýzu sociálních sítí včetně turistického portálu včetně jeho redesignu. Seznámil přítomné také s tématem Slow destination, Slow region vycházejícího z hnutí Cittaslow, jímž se může destinace inspirovat.
Druhá část setkání probudila v účastnících živou diskuzi na téma slowturismu, a s tím definování nabídky jednotlivých měst, obcí, podnikatelských subjektů – ať již přírodních atraktivit v návaznosti na možnost ubytování v krásném prostředí, klidová centra měst, pohodová nepřeplněná lyžařská centra, která nabízí také alternativy, jak si užít oddech na horách, po vstupní body do destinace – nechte auta doma, přijeďte vlakem, ale i regionální produkty, tradiční řemesla a další. Hlavním výstupem setkání bylo také utvoření pracovní skupiny, která bude s tématem dále pracovat a rozvíjet jej.
Jednání k marketingové strategii turistické oblasti Orlické hory a Podorlicko finančně podporuje Královehradecký a Pardubický kraj.