Veletrh cestovního ruchu REGIONTOUR 2011

 

V termínu od 13. do 16. ledna 2011 proběhl již 20. ročník tradičního veletrhu cestovního ruchu Regiontour v areálu brněnského výstaviště.  Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko zde spolu s partnery prezentovala naší destinaci.

První dva dny byly určeny především odborníkům z oblasti cestovního ruchu. Od pátečního odpoledne a během víkendu navštívila veletrh také široká veřejnost. Dle informací BVV Veletrhy Brno byl největší nápor zaznamenán již první den veletrhu, kdy branami výstaviště prošlo téměř 11 tisíc profesionálů. V prvních dvou dnech si veletrhy prohlédlo téměř 17 tisíc návštěvníků. Celková návštěvnost překročí dle odhadu 30 tisíc osob.
Veletrh Regiontour byl umístěn do největšího pavilonu brněnského výstaviště. Každý vystavovatel se snažil upoutat pozornost návštěvníků právě na svoji oblast. Proto bylo možné se na výstavišti setkat s různými pohádkovými bytostmi nebo historickými postavami. Nechyběla tolik oblíbená ochutnávka tradičních specialit, zajímavá vystoupení, živá hudba ani ukázky tradičních řemesel.Velmi atraktivní byl především doprovodný program našich slovenských sousedů, kteří lákali návštěvníky na hokejově laděnou expozici s pravidelným vystoupení mažoretek.

Region Orlických hor a Podorlicka mohli návštěvníci vidět hned na dvou místech. Souhrnná nabídka regionu byla umístěna v expozici Královéhradeckého kraje, jehož hlavním tématem pro tento rok bude pevnostní turistika a vojenské památky. Celá expozice byla tedy laděna do odstínů zelené a hnědé. Zde byl region Orlických hor a Podorlicka prezentován jako celek s důrazem na propagaci objektů pevnostní turistiky.

Informace o konkrétních památkách a místech bylo potom možné získat v menší expozici, kde destinaci prezentovala především informační centra a partneři destinační společnosti. Svůj propagační materiál zde umístili hotel Panorama z Rychnova nad Kněžnou, Město Ústí nad Orlicí, Mikroregion Rychnovsko, Dobrovolné svazky obcí Region Orlické hory, Orlicko, Orlicko-Třebovsko a Lanškrounsko.

A na co jsme se snažili lákat budoucí návštěvníky regionu? Zajímavostí naší expozice byla ochutnávka produktů Podorlické sodovkárny (jablečný mošt, pálenka), lázeňských oplatek z Ústí nad Orlicí, výborných domácích produktů z hotelu Panorama, který zde návštěvníky ohromil svým domácím chlebem. V expozici probíhal také prodej regionálních produktů jako je vamberecká krajka, dřevěné hračky a keramika, o které návštěvníci projevili také velký zájem.

Zájem o destinaci Orlické hory a Podorlicko byl velký. Snad ho podpořila i přítomnost vládců Orlických hor, Kačenky a Rampušáka společně s královskou družinou Orlického cyklo a inline království a jeho královnou. Destinace se zde jevila známou a oblíbenou především pro své přírodní krásy, památky, klid a široké možnosti sportovního vyžití. Nejčastěji zaznamenané dotazy na obou expozicích se týkaly především běžkařských tras a cyklotras pro letní sezonu. Velký zájem byl o programy s dětmi, pobytové balíčky a kulturní akce.

Příští ročník veletrhu REGIONTOUR se uskuteční 12. – 15. ledna 2012. Na závěr patří velké poděkování všem parterům expozice Orlických hor a Podorlicko, Královéhradeckému kraji, pohádkovým postavám regionu, vystavovatelům a hlavně redakci turistického magazínu KAM PO ČESKU za dlouhodobou spolupráci při mnoha projektech, z nichž veletrhy cestovního ruchu jsou pouhou částí.

Účast na veletrhu Holida World byla podpořena z projektu "Společná propagace Kladské země, Orlických hor a Podorlicka, reg. číslo PL.2.2/22.00/09.01579

spolufinancování