Členové a novináři
jednání 3K platformy
Workshop Informačních center OHP zima 2019
- Zveřejněno 25. 11. 2019 12:43
V pátek 22. 11. 2019 uspořádala Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko pravidelný workshop pro pracovníky informačních center. Tentokrát se konal v sále Městského úřadu v České Třebové, kde účastníky přivítala také starostka města Mgr. Magdaléna Peterková.
Aktivity města Česká Třebová nejen v oblasti cestovní ruchu pak zúčastněným přiblížil místostarosta města Mgr. Josef Kopecký. Ředitelka destinační společnosti Michaela Vaňková poté shrnula aktivity uplynulého roku a představila plány na rok následující. Jednalo se především o novou strategii společnosti, prezentaci na veletrzích cestovního ruchu a také aktivity v česko-polských projektech. Dále zástupci jednotlivých informačních center představili novinky na svých pracovištích, městech a obcích.
Poté se účastníci přesunuli do Městského muzea v České Třebové, kde navštívili mimo muzejních expozic i místní informační centrum. Zde obdrželi také věcný dar právě z produkce Městského muzea. Toto vydařené již tradiční setkání bylo zakončeno společným obědem v Pivovaru Faltus.
Workshop proběhl za podpory Královéhradeckého a Pardubického kraje.
Jednání Správní rady OHP v r. 2019
- Zveřejněno 22. 10. 2019 12:17
Členové správní rady se pravidelně setkávají v rámci svých jednáních vedoucích k rozvoji turistické oblasti Orlické hory a Podorlicko. Z celkem 30 členů OHP je správní rada složena z 12 zástupců, a to jak z řady samosprávy, tak soukromého sektoru. V letošním roce proběhlo takových jednání již pět.
První se uskutečnilo elektronickou formou zpočátku měsíce února, kdy předmětem bylo vyjádření se k rozpočtu a aktivitám zařazeným do projektu „Podpora činnosti a provozu OOCR Orlické hory a Podorlicko“, resp. odsouhlasení podání této žádosti o dotaci na neinvestiční výdaje na činnost a marketingové aktivity v rámci dotačního titulu Pardubického kraje pro destinační managementy v roce 2019. Dále byla projednána úprava Interní směrnice OHP a podána informace o podání žádosti na projekt: Podpora destinačního managementu Orlických hor a Podorlicka v rámci dotačního titulu Královéhradeckého kraje.
Druhé jednání bylo vedeno formou osobního setkání zkraje měsíce dubna, a to v Hotelu Studánka poblíž Rychnova nad Kněžnou. Hlavními body jednání bylo schválení hospodaření a účetní závěrky roku 2018, seznámení s rozpočtovou změnou č. 1 a plánem činnosti na r. 2019, probrány byly další postupy v tématu Slowdestination, jakožto nového marketingového tématu společnosti a probrány byly rovněž aktuální projekty společnosti.
Na toto jednání navázala elektronická správní rada koncem měsíce dubna, kdy s ohledem na stanovy společnosti muselo dojít k vyjádření se k přímému vstupu města Žamberk, který byl velmi vítanou záležitostí.
Čtvrté jednání proběhlo na MěÚ v České Třebové a řešily se zejména záležitosti týkající se schválení způsobu financování projektu Hrady a zámky nás spojují, jež byl úspěšný v rámci programu Interreg V-A Česká republika-Polsko, podpis memoranda o spolupráci destinačních společností z různých koutů České republiky, kdy předmětem memoranda je vzájemná spolupráce oblastních destinačních společností v oblasti cestovního ruchu, výměna zkušeností, společné prosazování zájmů oblastních destinací, zvyšování prestiže oblastních destinací, jako základního stavebního kamene v cestovním ruchu v ČR a efektivní řízení cestovního ruchu. Dále bylo správní radě, jako vždy sděleny probíhající aktivity kanceláře, stav rozpočtu a cashflow a další záležitosti týkající se chodu společnosti.
Zatím poslední jednání proběhlo na MěÚ v Letohradu, a to počátkem měsíce září, a témata probíraná byla zejména: založení krajské destinační společnosti Královéhradeckého kraje, Slowdestination, aktuální projekty a projekty v udržitelnosti a dále rozpočet a související ekonomické záležitosti.
Členům správní rady je vždy po jednání rozesílán zápis z jednání. Usnesení správní rady a valné hromady podléhají kontrole dozorčí rady, která pravidelně zasedá 2x ročně, tedy ve stejném intervalu jako valná hromada.
Setkání a jednání pracovní skupiny 3K platformy pokračují
- Zveřejněno 14. 4. 2019 13:30
Pracovní skupina se v rámci 3K platformy opětovně sešla nad dalšími kroky k marketingové strategii na období 2019 - 2023 v příjemném prostředí Letoviska Studánka dne 9. dubna. Důležitým úkolem pracovní skupiny bylo připravit podklady pro projednání marketingové strategie a jejího nového tématu výkonnými orgány destinační společnosti.
Nová marketingová strategie včetně ojedinělého tématu významně posune turistickou oblast Orlických hor a Podorlicka, a to v jejím dalším rozvoji, tak také ve vnímání této oblasti v očích odborníků na turistický ruch a v neposlední řadě také ve vnímání regionu turisty.
Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko bude 21. dubna slavit již 10-ti leté výročí od svého založení, kdy celkem 21 členů z řad měst, obcí, svazků a podnikatelů podepsalo zakladatelskou smlouvu a následně bylo zájmové sdružení Orlické hory a Podorlicko ke dni 5.5.2009 zaregistrováno. Do dalšího období činnosti by se tak vydala destinační společnost novým směrem s ojedinělým tématem.
Ředitelka Michaela Vaňková s manažerkou Michaelou Jankovou připravila dle zadání z posledního jednání pracovní skupiny prezentaci, ve které se promítá společné pojmenování turistické oblasti – pohoda, klid, vychutnávání si, spojená s pojmy zastav se, vnímej, prožívej. Tato prezentace bude zpracována na video, které bude představeno nejvyššímu výkonnému orgánu destinační společnosti a to členům Valné hromady již 16. dubna na společném jednání v Kodymově národním domě v Opočně.
Aktivita je realizována za finanční podpory Královéhradeckého kraje.
Pracovní skupina se setkala nad dalšími kroky k marketingové strategii Orlických hor a Podorlicka
- Zveřejněno 11. 3. 2019 12:22
Setkání pracovní skupiny 3K platformy vzešlo z potřeby rozvoje zásadního tématu Orlických hor a Podorlicka, které představuje nová marketingová strategie na období 2019 – 2023. Jednání pracovní skupiny se konalo v sídle destinační společnosti dne 7. března v Rychnově nad Kněžnou. Nové marketingové téma pro destinaci Orlických hor a Podorlicka je v tuto chvíli velice unikátní napříč celou Českou republikou. Je důležité, aby se s novým tématem začalo v destinaci pracovat efektivně, a bude nutné tak jasně definovat veškeré kroky, které budou následovat. Zpracována bude také prezentace a pracovní dokument, který bude návodem pro členy a partnery, jak se v novém tématu najít a dále s ním pracovat.
Aktivita je realizována za finanční podpory Královéhradeckého kraje
Kulatý stůl k marketingové strategii Orlických hor a Podorlicka 2019 – 2023
- Zveřejněno 25. 2. 2019 16:42
Setkání u kulatého stolu k marketingové strategii destinační společnosti Orlické hory a Podorlicko, proběhlo již podruhé a to 15. února 2019 v příjemném prostředí Hotelu Studánka na okraji Rychnova nad Kněžnou. Zúčastnili se ho zástupci měst, obcí, svazků a podnikatelů. Cílem setkání bylo v rámci 3K platformy účelně koordinovat činnosti v aktivitách směřujících k rozvoji destinace Orlické hory a Podorlicko na trhu cestovního ruchu, na základě výstupů a tipů vycházejících z marketingové strategie. Cílem bylo rovněž seznámit hlavní aktéry destinace s touto strategií a nalézt její DNA. Zároveň také přiblížit témata typická pro destinaci Orlické hory a Podorlicko – pozvolnost, klid, vychutnávání si, spojená s pojmy zastav se, vnímej, prožívej. Více než 20-ti posluchačům představil Pavel Pichler ze společnosti Travelbakers strategii, jejíž je autorem. V prvním bloku shrnul, co destinační společnost dělá, jaké bylo zadání ke zpracování strategie, poukázal na problematická místa destinačního managementu, shrnul dotazníkové šetření, analýzu sociálních sítí včetně turistického portálu včetně jeho redesignu. Seznámil přítomné také s tématem Slow destination, Slow region vycházejícího z hnutí Cittaslow, jímž se může destinace inspirovat.
Druhá část setkání probudila v účastnících živou diskuzi na téma slowturismu, a s tím definování nabídky jednotlivých měst, obcí, podnikatelských subjektů – ať již přírodních atraktivit v návaznosti na možnost ubytování v krásném prostředí, klidová centra měst, pohodová nepřeplněná lyžařská centra, která nabízí také alternativy, jak si užít oddech na horách, po vstupní body do destinace – nechte auta doma, přijeďte vlakem, ale i regionální produkty, tradiční řemesla a další. Hlavním výstupem setkání bylo také utvoření pracovní skupiny, která bude s tématem dále pracovat a rozvíjet jej.
Jednání k marketingové strategii turistické oblasti Orlické hory a Podorlicko finančně podporuje Královehradecký a Pardubický kraj.
Workshop "Mezioborový turistický produkt - Zámky na Orlici" Královéhradeckého kraje
- Zveřejněno 27. 11. 2018 16:04
V Kostelecké Lhotě Hostinci U Hubálků se dne 13. 11. 2018 konal workshop zaměřený na turistické produkty regionů v ČR, který uspořádala agentura CzechTourism ve spolupráci s Královéhradeckým krajem. Úvodním slovem Mgr. Aleš Pangrác - ředitel odboru regionálního partnerství a B2B agentury CzechTourism, přivítal společně s Vlastou Kratochvílovou - vedoucí úseku cestovního ruchu Královéhradeckého kraje všechny přítomné a představil PhDr. Danou Daňovou – externí poradkyni agentury CzechTourism, která úzce spolupracovala s Královéhradeckým krajem a turistickými oblastmi na přípravě turistických produktů. Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko byla pozvána agenturou CzechTourism, aby představila vítězný produkt, který získal cenu EDEN v roce 2017 (European Destination of Excellence), a zároveň se stal pilotním turistickým mezioborovým produktem Královéhradeckého kraje - Zámky na Orlici – Česká Loira.
Mgr. Aleš Pangrác a PhDr. Dana Daňová seznámili přítomné s podmínkami a možnostmi, které jsou potřebné k tvorbě produktů cestovního ruchu, a jak lze dále s těmito produkty pracovat. Poté ředitelka destinační společnosti Orlické hory a Podorlicko Michaela Vaňková představila hraběte Františka Kinského, majitele Nového zámku v Kostelci nad Orlicí, jehož zámek je součástí produktu Zámky na Orlici – Česká Loira. František Kinský se ujal slova a představil počáteční myšlenku vzniku tohoto produktu a jeho další vývoj. Na jeho slova navázala ředitelka destinační společnosti Michaela Vaňková a seznámila přítomné s podrobnějšími informacemi k produktu a budoucími plány s ním. Agentura CzechTourism přítomným představila spot k produktu Zámky na Orlici, který vznikl ve spolupráci s představiteli produktu Zámky na Orlici – hradem Potštejn, zámkem Potštejn, Doudleby nad Orlicí, Novým zámkem Kostelec nad Orlicí a zámkem Častolovice. Spot bude propagován v online prostředí, v letošním a následujícím roce na www.stream.cz, a také ve spolupráci se zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism. Plánována je další marketingová podpora produktu Zámky na Orlici po dobu 3 let a to formou press a fun tripů, PR článků a dalších aktivit. Setkání bylo dále vedeno v přátelské diskuzi, kdy se přítomní podělili o informace ke svým produktům, ke kterým zástupci agentury CzechTourism poskytli cenné rady a tipy pro jejich tvoření a zdárný vývoj.